PROTENG samohasící systém do motorových vozidel a autobusů.

Až neuvěřitelně jednoduchý princip!
Celý princip fungování je postavený na jedné polyamidové hadici o průměru 18 mm a délce 210 cm, ve které je natlakovaná účinná hasící látka FE-36 s přesným názvem hexafluorpropan. Tlak je snímaný vestavěným tlakoměrem na jednom z konců této hasící hadice. Při normální teplotě je díky tlaku 5 barů v tomto relativně malém prostoru uložených až 500 g hasiva. Při zahřívání okolí plameny se tlak při teplotě 100° zvyšuje až na 15 barů. Samotné spuštění systému je aktivované teplotou nad 120°, kdy změknutá polyamidová stěna praskne přesně v místech nejvyššího tepelného namáhání a do prostoru uvolňuje hasící plyn. Ten spolehlivě a účinně hasí požár už v zárodku.
Jednoduchá montáž!
Jednoznačnou výhodou tohoto systému je mimořádně jednoduchá a flexibilní montáž, kdy si přiměřeně volenými ohyby můžeme zamaskovat hadici za rám nebo pod kapotu. U čtyřkolek a aut je instalace ještě jednodušší, protože jak vidíte na obrázcích stačí 10 minut a systém je na svém místě připravený zasáhnout když to bude nejvíc potřeba. V autě je doporučená montáž přímo na spodní stranu kapoty. U motocyklu bez kapotáže to bude o něco náročnější, ale i tak se dá najít způsob, jak vedením pod nádrží a za rámem tento užitečný systém schovat.
Druhotné účinky neexistují
Samotné hasící médium nemá žádné korozní účinky, svým chemickým složením nijak neohrožuje posádku a po aktivaci, zahašení a odpaření nezanechává na rozdíl od práškových hasících přístrojů žádné stopy.
Systém nevyžaduje žádnou údržbu a ani pravidelné kontroly. Občasný pohled na vestavěný tlakoměr však nebude na škodu a jen nás ubezpečí, že je vše v pořádku a v případě i toho nejkatastrofičtějšího scénáře spolehlivě zabrání nejhoršímu.